BIRAMO POKUŠAJ: PRVI PUT





- Srpsko društvo je takvo kakvo jeste. To svi znamo. "Zakinuće te makar za šraf." - to je imidž Srba koji je ova država stvorila. Zato je i pristup, bilokakvim donacijama, jako težak. Ali, kao neko ko je "vođa" - ne posustajem. Sada ću pokušati - ukratko da Vam svima prikažem šta je sve učinjeno da dobijemo bilokakva sredstva za otvaranje i registraciju NVO.

"Radije biram pokušaj, makar ispao..."   -Marko Šelić, a.k.a Marčelo

U pokušaju da dođemo do osnovnih sredstava, kako bi mogli da radimo najhumaniji posao koji postoji - i kako nastojimo da oformimo pravno važeću organizaciju, ja - kao autor ovog bloga i mladi vizionar da ipak može biti bolje; ukratko ću Vam pokušati prikazati kome sam se i na koji način obraćao. Od Ministartstva Zdravlja preko British Council-a za EMCDDA, SUZA. Ne možemo ni pominjati SUZA a da u kontekstu naše organizacije ne spomenemo zvaničnu podršku US HarmReduction Coalition, od MR.MD Alan Clear-a, i NVO "AREAL" iz Slovenije i njenog osnivača Janka Belina. Slovenijo hvala ti!

 

- Kad sam bio mali, mislio sam da se svaki problem može prevazići. Izgleda da su oči deta, ogledalo istine. Dete se, ipak, ne rodi sa strahom i ne poznaje zlo. Kada djavo odnese pare, a sudbina koju si zacrtao te ostavi - ko ti ostaje? Samo najbliži.


"SAMO NAJBLIŽI (NE)POMAŽU"

- Vodih se valda instikntom kada sam, prvi put, sa
svojim ponosom za zajednicu - MetadonPlus - sada SUZA ORG poslao projekat "Hidromorfon, primena u OST ". Naravno, još tada ne uvidoh koliko je odvojeno za Ministarstvo Zdravlja - tim bužetom, ali primetih 4.500.000,00 EUR od EU za poboljšanje stanja mentalnih pacijenata. Izgleda priča o "Zaboravljenima" je istinita.

- Kucali smo na vrata, oko 60 puta - Ministartstvu Zdravlja, želeći se na tretman u "Metadonskoj Terapiji". Prve svega, kvalitet leka - koji se potpuno razlikuje od istog u Nemačkoj, Austriji, Italiji, Hrvatskoj, Bugarskoj....
- Kucali smo na vrata, naravno isto e-mailom na vrata Ministarstva Omladine i Sporta, sve to naravno pre izbora. Naravno, odgovora nije bilo... Energija me nije napuštala, neke osnivače MTDPlusa jeste, ali i dalje nisam poklekao i verovao sam u bolje sutra.

- U očaju, u neverici da 2 puta u samo 2 godine razmaka može da se dogodi nestašica leka za hronične mentalne bolesnike - nismo posustajali.
-
Počeli su predizborna obećanja, ja sam usput pisao projekat SROM u Opoidno Substitucionalnoj Terapiji, a Hidromorfon istraživanje IDU korisnika sam ostavio "online". Proizvod: 80% za promene i alternativu MMT, 15% nije sigurno, 5% i ovo je dovoljno. S.R.O.M projekat potkovan referencama, linkovima za evaluaciju. Poslali smo sve podatke koje smo sakupili i projekat zajedno sa molbom da nas LDP samo podrži. E-mail je išao od "ljudskih resursa" pa sve do samog Čedomira Jovanovića. MAIL sa dokazom o tome da je "E-MAIL OBRISAN BEZ ČITANJA".


- MISLIM da nije potrebno prejudicirati šta se htelo reći poslednjom rečenicom, tako da dalje pisanje nije neophodno. Naravno podstičem to što razgovaramo na FORUMU, što ne kucamo komentare na javne stranice. Priča se nastavlja, u vreme izbora sa Aleksandrom Tucakovićem iz ALIMS-a, koji nas je samo "skinuo" i rekao da o kvalitetu Hemaform "Metadon" "...nije agencija za proveru kvaliteta, već za je to nadležnost Ministarstva Zdravlja." 

"SVE JE OKE"

   

 - Država, kako smo shvatili(o) - ne regauje na "pozive" kao i velike lepe i humane projekte "MetadonPlus"-a.(današnja SUZA)
Kraća pauza je nasledila pošto je jedan od članova "TIM"-a, je izašao. "Income" formacija, donacija nije bilo osim dobre volje članova tima, koji su dali ko je kad mogao, da na kraju niko ništa ne bi mogao.

- Odlučio sam da FORUM "pustim" da raste i razvija se, dok sam pravio nove kontakte i okrenuo se pomoći EU i USA. Kontaktiranjem NVO "AREAL" je sve počelo. Janko Belin, čovek koji mi je "pokazao put" i pored kojeg sam shvatio da je "neprijatelj dobro organizvan - te se moramo dobro pripremiti" aludirajući time na diskriminatornu politiku Slovenije što se tiče njih, pa i Srbije što se tiče nas, pa sam sámim tim, ta rečenica bila moja "zvezda vodilja" na dalje. 

Podrška AREAL-a se nastavlja....


- Dobijamo podršku "Google" corporacije, koja nas stavlja na official first three liste njihove pretrage na google.rs, google.ba, i google.com . U međuvremenu kontaktiram EHRN - Evropski Monitoring Centar za Drogu i Narkomaniju - EuroAsian Harm Reduction Network, čiji postajemo članovi još uvek sa imenom "Metadon Plus".


- Dok se borim sa lokalnom vlašću za "privremeni smeštaj" jednog mladića, koji po zdravlju spada pod visoko-rizičnu grupu pacijenata, stupam u kontakt sa EHRN-om, koji nam kao jedinom udruženju NEREGISTROVANOM ali veoma dobro organizvanom kao GRUPA GRAĐANA daje PUN STATUS: "ČLANA".

-
Nakon toga, kako su se neki od članova tima "udaljili" - ja sam razmišljao kao da regorganizujem "TIM" pa i samo udruženju. Dolazim na ideju da menjam ime udruženja, posle razgovora sa jednom lepšom polovinom koja ima muža u komuni. Lepša polovina je našla sebe u 12 koraka, NA sastanaka. Sve u svemu, dama mi je ukazala da IME pokazuje "affinited prema metadonu, i samo tim tako terapijama...". Što je zaista bila istina. Pokrenuo sam reorganizaciju, za sada, na papriu.



- Stupam u kontakt sa US Harm Reduction Coalition,tačnije sa osnivačem - Alanom Clear-om. U pitanju je vrlo dobro poznati sajt, čiji su oni vlasnici: www.harmreduction.org . Amerika, izlazi nam potpuno u susret, govoreći da će nam dati "svaku vrstu podrške, osim materijalne - jer nismo organizacija sa Američkog kontinenta. Da jesmo, projekti koji smo detaljno predstavili - bili bi odmah na "tapetu" debate.

- Nakon svega, dobijamo odgovor Aleksandra Tucovića iz ALIMS-a, i stupamo u korektan odnos."Poštovani, naravno da Vas se sećam. Drago mi je što vidim mlade ljude da se aktiviraju. Pokušaću da Vas spojim sa... Koji može sigurno više informacija o svemu da Vam dá pa i da pomogne".

-
U to neko vreme obraćamo se B92 FONDU, koji na žalost nije ni odgovorio na naš upit, dok "PROVIDENS DOO" - distributer jednog od proizvođača drugog metadon leka "Metadon MOLTENI" koji je registrovan 28.08.2012. "PROVIDENS" nam je pružio informacije od javnog značaja te rekao da "lek ne može da se pusti u prodaju pre sastavljene cene lekova na veliko". B92 RADIO, doduše u emisiji "Buđenje", prihvatio je naš e-mail, i pročitao javno zašto: "Se lek "Nalorex" i dalje podaje "ispod tezge" i njime se legalno leče narkomani, kojima specijalisti to ispisuju, dok lek Metadon - NEMA ALTERNATIVU, zamenu, kao "Brufen" neki drugi lek sa "ibuprofenom" kao aktivnom supstancom - a registrovan je! "Metadon Alkaloid", "Metadon MOLTENI", "HF Metadon" - registrovani su za distribuciju i ispisivanje na recept. Isto tako Buprenorfin Alkalod tablete, registrovane su III. 2010 godine! Skoro tri godine nakon toga- ne postoji lečenje.


 
 
klikni za odlazak na forum
KLIK OVDE ZA FORUM SUZA


Коментари