Uticaj Muzike: Na Individualca i Njegovo ponašanje



 Uticaj muzike na pojedinca česta je meta kako istraživanja naučnika, tako i sama "tipična" rasprava u dobu kada čovek- on ili ona- traži sebe. Deo mladosti koji se može nazvati pubertet. Tada, se najviše stiču stavovi, i formira ličnost. Da li može muzika koju volimo da slušamo utiče na ono šta ćemo uraditi, šta ćemo biti, i šta smo sada/posle, kada se saberemo - budemo formirana ličnost vidimo šta smo - slušali.


"Isključi bre tu muziku!"

2.XI 2012: Ono što najčešće, srpska deca, čuju u dobu između 12-17 godina. Umesto lepih reči, najčešće je reč o iksljučivanju muzičkog uređaja, zvučnika, pa i čitavog računara iz struje. Umesto da se muzika utiša rečima: " ... muzika je preglasna. Bi li stišala/stišao muziku, jer zaista i komšije čuju a i mi bi da se odmorimo." stišava se šamarom, i rečima: "Još jednom mi uključi te narkomane, spakuj se da te ne gledam(o)."

- Kakva ćemo osoba ispasti, preko onoga šta slušamo, i kako ćemo se ponašati u budućnosti - s toga i kakav nam život sledi; ne moramo saznati od "gatara" već na možda na osnovu onoga šta slušamo u privatnosti.

"JA SLUŠAM SVE, ALI MOJI VRŠNJACI NE!"

- "Ja slušam sve. Ali, mislim da moji vršnjaci se većinom pronalaze u pesmama jer su "nezdrave pubertetlije". Primera radi, ja pustim muziku zato što da "ne bih mislila o brigama" već da se opustim i "prepustim" muzici- te s toga i ne obraćam pažnju na sám tekst pesme. Takođe primećujem da moji vršnjaci, većinom se oblače, ponašaju, pa čak i šalju ljubavna pisma, sms-ove i slično iz nekih pesama u kojima pronalaze sebe, ili sebe i svoju "dragu" - što je meni stvarno jadno." - kaže za SUZA jedna sveže upisana srednjoškolka.
- Takođe, u razgovoru sa njom, otkrio sam da se njeni vršnjaci, koji su tek upisali srednju školu (Gimnaziju), "idolišu" (oblače se i ponašaju kao)  svoje zvezde. "I ja imam nekoga koga volim da slušam, ali nisam tip koji će se oblačiti, seći vene, ili razbijati čaše i flaše po stolu i podu da bih poslao poruku tipa: "Ej ja sam ... ovo ili ono, u većini slučajeva ono što bi oni voleli da su." - svestrana, samosvesna i vrlo inteligentna sagovornica nam otkriva.

- Na pitanje: Da li muzika može da podstakne na uzimanje narkotika, naša sagovornica vrlo koncizno i sa činjenicama demantuje "glupost koja je opstala ispadima pojedinaca". "Nisam čula veću glupost. Lično, ne mislim da je muzika ta koja podstiče na nešto - ali smatram da pod uticajem nekih psihoaktivnih supstanci, osoba može da posane agresivna." Isto tako, ona dodaje: "Ja znam više, iskreno primera onih koji prave probleme, i za koje se zna da su "mangupi" - koji konzumiraju samo alkohol. Mislim da ovaj sistem vrednosti, što se tiče žena: "Što više svetlucam, i što su mi grudi i dupe izbačene to sam normalnija i bolja "riba"... Meni to ne smeta, šta više - možda sam ja ta koja najbolje može da pokaže da može da se sluša sve, a da u isto vreme bude ne opija se vikendima i ne upotravbljava bilokakve psiho-aktivne supstance. Ali, da muzika utiče na idnividualca - koji nije u potpunosti ušla još makar u pubertet- može, i te kako, da utiče na ono šta će da obuče, po tome - s kime će da se druži(nažalost), i koliko će ili neće biti zapamćen u školi pa i za ceo život."

"MUZIKA UTIČE NA ONE ŠTO "NE VIDE" "

- Kako je muzika nešto što je "slika nas", i kako je to "de facto" indikator koji može pokazati šta je i kakva je osoboa - i dalje naš sagovornik želi da priča o tom problemu - kako ga vidi veoma ozbiljnim. Na pitanje, zašto, dobili smo odgovor da je mnogo njenih dobrih drugarica dobilo "etikete" svakavkih vrsta sa 15 godina. ŠTA JE BITI KASNIJE, a sve to zahvaljujući tome što je isključivo išao-išla na mesta gde se pušta muzika "po njihovom izboru/ukus".
- "Naravno, država stvara okruženje... Da se ispravim, stanje u državi, stvara okruženje. Okruženje, i grupe, utiču na individualca koji ima "svoj" ukus. Tužno je to što većina mojih vršnjaka ne shvata da je muzika koju slušaju glavni "okidač" svega toga."
- "Koliko puta sam svedočila da neko ko je čak mlađi od mene, 13-14 godina, lice i osoba koju prepoznajem iz škole, a viđam ga svaki vikend pijanog... Da li u tučama, ili razbijanjem... Sve zavisi. Isto tako, "rep ortaci" - krenu u takozvane "hiphop" vode i lifestyle tj. način života. Nažalost, zaista na žalost, to su - bar u mom slučaju najpametniji, najbistriji, momci koji bi uz malo truda ili makar usmerenja bili mnogo bolji u budućnosti. Na ovaj način, kako je "rep muzika" u Srbiji muzika "za narkomane" a ne kao muzika koja kroz tekstove kritikuje i "osvrće se oko" sveta, zapažajući u tekstovima prožimanja socijalno-društvenih problema. Naravno, nekome je to faza, dok neko "uđe" u sámu filozofiju muzike, ili pak sluša "Reggae" - te smatra da je pušenja marihuane, skanka, je sasvim normalno i ne smatra se kao droga - dok ih društvo oko njih, već drastično etiketira u narkomane teže vrste. Ne osuđujem. Ljudi ne znaju. Čak, ni roditelji moji ne znaju - pa ni ja sama - šta je više ispravno uraditi,  ali postoji granica između zabave i društveno-socijalnog života prema kojem treba prići - što pre to bolje - ozbiljno bez "tinejdžerskih" epizoda... Kad bi to bilo izvodivo,jer?" - upita nas naša sagovornica. 

S vrlo razvijenom samosvešću, vokabularom, i kao neko ko je društvena osoba- po onome što se dalo prosuditi, ova mlada devojčica može da drži "predavanja" kako izbeći negativan uticaj muzike. 

- Naravno da bez muzike ne možemo, ali ni razbijanje i tuče po kafanama- nam neće dokazati da smo mi "baš oni koji se spominju u toj i toj pesmi" ili drogirali se i bezvezno lutali po ulicama smatrajući da ako niste odeveni kao vaši drugari ili ne smatrate da je to ispravno "niste pravi, nego lažni, zastupnik te muzike koji samo zbog "biti viđen(a) visi sa ekipom".

- Muzika ne može da povuče obarač na pištolju, ALI može da te natera da od malena misliš da ga trebaš imati jer ti "niko nije prijatelj".
- Muzika ne može navesti nekoga da se drogira. Muzika može biti shvaćena samo ukoliko ste "pod uticajem" za neke ali za neke i bez uticaja ista muzika je "čarolija".

- Nemojte se ugledati na Vaše zvezde. Većina od njih ima pištolj- radi sopstvene zaštite, jer hey! Ipak, ti si onaj koji bi prvi skočio na nju/njega. Znači, pištolji i slična oružije prikazano kod nekih svetskih zvezda služi isključivo za ličnu ODBRANU nikako za napad. Niko od njih, zasigurno ne želi da ti imaš pištolj koji bi pokazao drugu-drugarici da vidi da ste sada 100% zaštićeni.

- Neku muziku zaista treba izbegavati. Postoji "brdo" nažalost muzike koja je satanizovana i ili promoviše satanističko ponašanje, sektaško ponašanje i slično. Nimalo bezazlena stvar, kako sekte i kultovi, sličnog tipa, odnose živote- pre svega po većim gradovima.

Muzika je most između kultura, i svih predrasuda!

- Muzika, treba da Vam bude nešto što će predstavljati Vas. Vaš ukus i osećaj pripadnosti - što i jeste i toga ne treba da se stidite - ali imajte na umu da postoji ipak neki "kodeks oblačenja". Kodeks oblačenja svako shvata na svoj način, ali svi znamo šta upada u oči, ne govori o Vama kao "izdajniku" ili "fejkeru". Naprotiv, Vi možete nositi obične farmerke i košulju a i dalje slušati privatno rep, psihodeliju, i ostalo...

-NEKA VAS MUZIKA NOSI!
SAMO NE - BRŽE OD ŽIVOTA, NE, AKO MISLIŠ BILOGDE - RAZMISLI SPORIJE     PAMETNIJE  

Коментари